Aşı olanlar "yan etkileri" görülmeye başlandığında ne  yapacak?

Aşı olanlar "yan etkileri" görülmeye başlandığında ne yapacak?

Sağlık Bakanlığı açıkladı...

Covid-19 aşısı olanlar yan etkilerle karşılaştığında ne yapacak?

Sağlık Bakanlığı, "Covid-19 Aşısı Bilgilendirme Platformu" sayfası üzerinden Covid-19 aşısı olanların yan etkiler ile karşılaştığında ne yapacaklarını açıkladı.

Sağlık Bakanlığı tarafından oluşturulan ve Covid-19 aşısı ile ilgili her türlü detayın yer aldığı "Covid-19 Aşısı Bilgilendirme Platformu" sayfasında, aşılama sonrasında herhangi bir yan etki gözlemlenmesi halinde nasıl bir yol izlenileceği anlatıldı.

Aşı sonrası karşılaşılabilecek durumlar

Aşı sonrasında sık olarak karşılaşılabilecek durumlar ve bu durumlara yönelik destekleyici yaklaşımlara ilişkin şunlar kaydedildi:

Aşı yapılan bölgede ağrı, şişlik ve kızarıklık

Aşı uygulanan kolunuza yüksekte olacak şekilde pozisyon veriniz. Soğuk uygulama yapınız. 

Parasetamol içeren ağrı kesiciler kullanılabilir.

Yorgunluk oluştuğunda;

İstirahat ediniz, yeterli sıvı aldığınızdan emin olunuz.

Hafif ateş ve titreme durumunda;

İstirahat ediniz, yeterli sıvı aldığınızdan emin olunuz, parasetamol içeren ağrı kesiciler kullanabilirsiniz.

Baş ağrısı olduğunda;

Parasetamol içeren ağrı kesiciler kullanabilirsiniz.

Kas ve eklem ağrısı olduğunda

İstirahat ediniz, yeterli sıvı aldığınızdan emin olunuz, parasetamol içeren ağrı kesiciler kullanabilirsiniz.

Kusma ve ishal olduğunda

Bol sıvı takviyesi yapabilirsiniz, beslenmenizi ishal diyetine uygun olarak düzenleyebilirsiniz. Ağızdan sıvı ve gıda alınamayacak kadar kusma olması durumunda sıvı kaybı olabileceğinden sağlık kuruluşuna başvurunuz.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum